Notification texts go here Contact Us Buy Now!

"Perempuan! Jangan Takut Untuk Mengajak Lelaki Dating Lebih Dulu, Caranya!

Mengajak Lelaki Dating
yoyok
"Perempuan"Jangan Takut Untuk Mengajak Lelaki Dating Lebih Dulu, Caranya!
Di era moden sekarang ini, bukan hanya lelaki yang memegang peran penting dalam urusan pendekatan. Perempuan pun boleh melakukannya, tanpa harus malu atau prestij.

Meski demikian, pendekatan yang dilakukan berbeza caranya dengan yang dilakukan lelaki. Apabila pria biasanya lebih agresif menunjukkan ketertarikan, perempuan haruslah bermain halus dan elegan supaya tidak dianggap murahan. Jika ingin juga mengajak lelaki target untuk dating, ini caranya, seperti dirangkum All Women Stalk.


1. Jangan Pergi Berdua Sahaja 

Jika terlalu malu atau kekok untuk berduaan dengan si dia, cuba ajak teman Anda dan kekasihnya untuk ikut sekali. Selain mencairkan suasana, double date juga oleh membantu Anda mengatasi rasa canggung.

2. Cari Tahu Tentang Kehidupannya 

Apakah si lelaki hobi bermain bowling, billiard, atau karaoke? Temukan hobi si laki dan ajak dia untuk melakukan hobinya tersebut bersama Anda. Tak ada salahnya juga jika Anda mempelajari sedikit tentang aktiviti favoritnya itu sebelum dating. Dengan begitu, acara untuk dating jadi lebih menarik dan Anda berdua pun mempunyai topik menarik untuk diperbincangkan.

3. Mula dengan Menawarkan Air Minum 

Hal-hal yang simple dan ringan boleh mengarahkan Anda ke dalam suasana yang lebih dekat dan intim dengan si lelaki. Misal di acara party atau reuni sekolah, meminta untuk mengambilkan minuman pada lelaki yang Anda suka. Jika dia mahu, ambilkan minuman pilihannya, berdiri di sampingnya dan mulailah percakapan ringan seperti kualiti makanan di party, orang-orang yang datang atau suasana party tersebut.

4. Komunikasi Non-Verbal 

Lakukan komunikasi non-verbal seperti kontak mata, atau beberapa tanda yang menunjukkan bahuwa Anda tertarik dengan lelaki tersebut. Terkadang, bahasa non-verbal 93 peratus lebih tepat untuk menggambarkan perasaan dan fikiran dibandingkan kata-kata.

5. Cari Persamaan dengan lelaki Tersebut 

Apakah Anda berdua sama-sama menyukai sukan? Ataukah Anda berdua sama-sama berminat untuk menghabiskan waktu dengan menonton movie? persamaan hobi maupun sifat dapat menjadi celah bagi Anda untuk lebih dekat dengan lelaki itu.

6. Cari Perbezaan dengan lelaki Tersebut 

Tidak hanya persamaan yang membuat lelaki dan wanita menjadi dekat dan saling menyukai, sebuah studi ternyata menemukan fakta bahwa perbezaan juga dapat menjadi daya tarik tersendiri. Temukan beberapa perbezaan Anda dengan lelaki tersebut, maka Anda dan si lelaki itu dapat saling belajar dari satu sama lain, sehingga bukan tidak mungkin lelaki tersebut akan lebih tertarik dengan Anda.

Tunggu apa lagi Perempuan?? Pratikkanlah!

Post a Comment

Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.