Notification texts go here Contact Us Buy Now!

Heboh, Isu Malaikat Jibril Muncul di Tengah penunjuk perasaan di Mesir

malaikat jibril muncul
yoyok
Heboh, Isu Malaikat Jibril Muncul di Tengah penunjuk perasaan di Mesir
Kairo-Para penunjuk perasaan penyokong Presiden Mesir Muhammad Mursi yang telah dikudeta(rampasan kuasa) militer dua pekan lalu mengaku melihat Malaikat Jibril di padang masjid Rabiah Al Adawiyah.

Stesen television Al Arabiya melaporkan, Ahad (14/7) lalu, dalam ceramah dengan penyokongnya kepada Mursi pekan lalu, ulama Ikhwanul Muslimin Ahmad Abdul Hadi mengatakan Malaikat Jibril terlihat di tengah keramaian penunjuk perasaan.

"Beberapa orang soleh di Arab Saudi mengatakan mereka mempunyai penglihatan Malaikat Jibril memasuki masjid Rabiah Al Adawiyah untuk membuat orang-orang yang tengah solat terdiam dan terpaku dalam posisi solatnya."


Dia menambahkan ada penglihatan yang menyatakan terjadi pertemuan yang dihadiri Nabi Muhammad, Mursi dan sejumlah tokoh lain. Dalam penglihatan itu ketika waktu solat tiba, orang-orang meminta Nabi menjadi imam, namun Nabi malah meminta Mursi menjadi imam.

Abdul Hadi juga mengatakan seorang soleh memiliki penglihatan lain yang menyebutkan ada 50 ekor onta, para pemuda dan anak-anak di sebuah gurun.

"Ketika unta-unta, para pemuda, dan anak-anak itu kehausan di tengah mereka memohon pertolongan kepada Allah. Tidak lama kemudian bumi terbelah dan ada sungai mengalir. Ketika mereka itu tengah minum mereka mendengar suara yang berkata: "Jagalah unta milik Presiden Muhammad Mursi."

Tak hanya Abdul Hadi yang menyatakan dukungan kepada Mursi. Ulama Mesir Mosaad Anwar bahkan membandingkan sosok Mursi dengan Nabi Yusuf. Dia mengatakan Mursi memiliki kesamaan dengan Nabi Yusuf kerana kedua menjadi pemimpin setelah rakyat mengalami penderitaan bertahun-tahun.

Shawki Abdul Latif, timbalan dari Kementerian di kerajaan mengatakan penglihatan semacam itu hanya kebohongan untuk membenarkan langkah politik berdasarkan agama.

"Pernyataan semacam itu hanya upaya untuk mengeksploitasi agama bagi kepentingan politik dan untuk memberi legitimasi kepada Mursi," ucap beliau.

Post a Comment

Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.